Loading ...
close

آموزش تنظیمات کلیماست داکت اسپلیت

logo
آموزش تنظیمات کلیماست داکت اسپلیت

 

آیا دستگاه داکت اسپیلت شما دچار مشکل شده و نیاز به تعمبرکار داکت اسپیلت بصورت تخصصی دارید؟

آیا نیاز به سرویس داکت اسپیلت دارید؟

آیا نیاز به شارژ گاز داکت اسپیلت دارید؟

با شروع فصل گرما و فصل سرما ، نیاز به استفاده از دستگاه های سرمایشی جهت سرمایش و دستگاه های گرمایشی جهت گرمایش افزایش پیدا کرده که این امر سبب میشود بسیاری از افراد جهت سرمایش محیط خود از دستگاه داکت اسپیلت و جهت گرمایش منزل خود از دستگاه های پکیج شوفاژ دیواری و داکت اسپیلت بهره ببرند. دستگاه های داکت اسپیلت در انواع مدلها و ظرفیت ها ساخته میشوند اما درکل مکانیزم عمل همه آنها یکسان بوده فقط نوع آپشن هایی که در هر کدام وجود دارد با یکدیگر متفاوت است. همه داکت اسپیلت ها دارای یک دستگاه بیرونی (کندانسور) و یک دستگاه داخلی (هوا ساز) میباشند  و نیز همه آنها دارای یک عدد کنترل دیواری جهت تنظیمات مورد نیاز دستگاه هستند.

شما میتوانید با تنظیم کردن دمای مورد نیاز خود روی کنترل دیواری ، دمای مطلوبی را برای واحد خود تامین کنید. مثلا میتوانید جهت سرمایش منزل ، دمای مد نظر خود را روی کنترل تنظیم کنید و بعد از چند دقیقه شاهد پرتاب باد با خنکی مطلوب از دریچه دستگاه خواهید بود دستگاه داکت اسپیلت نیز همانند دستگاه های الکتریکی دیگر نیاز به نگهداری دارند لذا به خاطر اینکه در فصل گرما دستگاه داکت اسپیلت دچار مشکل نشود بهتر است سالانه یک بار در ابتدای شروع فصل گرما ، دستگاه توسط سرویسکار مجرب و حرفه ای سرویس سالیانه گردد. 

به متخصصین ما جهت سرویس و تعمیرات داکت اسپیلت اعتماد کنید.

شرکت آریا تهویه تمامی نیازهای شما را در زمینه تعمیر داکت اسپیلت بصورت کاملا حرفه ای و تخصصی انجام میدهد.

این شرکت با داشتن نیروهای متخصص تعمیرات و سرویس داکت اسپیلت را در اسرع وقت انجام میدهد.

کافیست با ما تماس بگیرید تا همکاران ما در سریعترین زمان ممکن به محل شما اعزام شوند.

تلفن تماس : 09302263094 - 09197164216

خط ویژه : 02191302615

اگر چندین تعمیرکار داکت اسپیلت به محل شما مراجعه کرده و نتوانسته اند ایراد داکت اسپیلت را رفع کنند کافیست با ما تماس بگیرید تا همکاران ما در شرکت آریا تهویه با سالها تجربه در زمینه تعمیر داکت اسپیلت و سرویس داکت اسپیلت ، در اسرع وقت جهت تعمیرات داکت اسپیلت به محل شما اعزام شوند.

چرا آریا تهویه ؟

بهره گیری از متخصص ترین و حرفه ای ترین تعمیرکاران داکت اسپیلت

ضمانت تعمیرات و خدمات انجام شده توسط متخصصین ما

تنظیم ساعت کاری با مشتریان

استفاده از قطعات با کیفیت و ارجینال

هزینه های تعمیراتی منطقی و مناسب

داشتن احساس وظیفه ونیز استفاده از نیروهای متعهد

وقت شناسی و حضور به موقع در محل

انجام خدمات تعمیراتی حدالامکان در محل شما

لزوم سرویس سالیانه داکت اسپیلت در فصل گرما

داکت اسپیلت چیست؟

دستگاه داکت اسپیلت جزء خانواده کولر گازی میباشد. این دستگاه ها نیز همانند کولر گازی دارای دو عدد یونیت ( یونیت داخلی ) و ( یونیت خارجی ) هستند در دستگاه های داکت اسپیلت یک عدد یونیت داخلی ( هواساز ) در قسمت سقف داخل واحد نصب میشود که توسط کانال های سقفی گرما و یا سرما را به محیط  منتقل میکنند.

این دستگاه ها برخلاف کولر گازی ، جهت گرمایش محیط مصرف برق زیادی ندارند و مقدار مصرف برق در فصل زمستان بسیار ناچیز میباشد زیرا گرمای مورد نیاز خود را از آب داغ پکیج گازی میگیرد.

یونیت خارجی داکت اسپیلت:

این دستگاه ها همانند کولر گازی دارای یک واحد خارجی نیز میباشند که در پشت بام و یا تراس نصب میگردد. این قسمت وظیفه انتقال گرمای محیط داخل به محیط بیرون را دارد.

آیا دستگاه داکت اسپیلت شما دارای صدای زیادی است؟

متاسفانه بعضی از این دستگاه ها دارای صدای زیادی هستند بطوری که باعث ازار و اذیت ساکنین میشود. اگر صدای ازار دهنده از یونیت داخلی است و صدایی شبیه صدای باد دارد این ایراد از دو دلیل میتواند باشد.

1-گرفتگی فیلتر هوای دستگاه

2-غیر استاندارد بودن کانالها

درصورتی که صدای یونیت داخلی قبلا نرمال بود و بعدا صدای آن زیاد شده به احتمال خیلی زیاد از گرفتگی فیلتر میباشد که با تعویض فیلتر و یا شستشوی آن ، مشکل صدای دستگاه کاملا برطرف خواهد شد و به حالت اولیه بر خواهد گشت اما اگر صدای ناهنجار از قبل بوده و احتمال اینکه ایراد در کانال کشی غیر استاندارد باشد در اینصورت مشکل صدا برطرف نخواهد شد و مصرف کننده مجبور به تحمل آن است.

صدای ناهنجا و لرزش در یونیت بیرونی دستگاه نیز میتواند بوجود بیاید بخصوص زمانهایی که دستگاه استارت میکند طبقات آخر ساختمان با صدای آزار دهنده آن مواجه خواهند شد که در طول روز و شب موجب آزار و اذیت طبقات آخر میشود. زمانی که یونیت خارجی روی پشت بام نصب گردد این اتفاق خواهد افتاد . این مشکل را به دو روش میتوان برطرف کرد که روش اول کم هزینه و تاثیر گذاری آن خیلی کم است و روش دوم نیز وجود دارد اما پر هزینه و تاثیر گذاری صد در صدی دارد.

روش اول: استفاده از لرزه گیر پلاستیکی و علیق کاری صوتی و لرزشی پایه های یونیت خارجی.

روش دوم: جابجایی یونیت خارجی و انتقال آنها از پشت بام به قسمت بالای خرپشته.

آموزش تنظیمات  تابستان ترموستات کلیماست جهت داکت اسپلیت:

با توجه به استفاده داکت اسپلیت در فصل سرما و زمستان جهت گرم کردن محیط خانه و محل کار لازم است نکاتی مهم را جهت راه اندازی داکت اسپلیت برای گرمایش یاد آور شویم.

در ابتدای فصل سرما لازم است بعضی از قسمتهای داکت اسپلیت بررسی و تنظیم شوند.در زمستان برای استفاده از گرما ترموستات دیواری کلیماست باید روی حالت برف تنظیم شده و سپس با کلید انتخابی بالا و پایین روی دما رفته و دمای دستگاه را بالای 27 درجه تنظیم نموده و با کلید بزرگ اصلی ، دستگاه را روشن نماییم.

قبل از راه اندازی داکت اسپلیت در حالت گرمایش ابتدا :

فیلترهای داخل اتاق که کنار واحد داخلی داکت اسپلیت قرار دارند باید شستشو داده شوند محل قرار گیری این فیلترها پشت درب داکت اسپلیت و بغل یونیت داخلی میباشد.

آموزش گرمایش داکت اسپلیت:

دو عدد شیر آب گرم جهت باز و بسته کردن مدار آب گرم کنار یونیت داخلی تعبیه شده است که باید از باز بودن آنها اطمینان حاصل شود.

به منظور استفاده از داکت اسپلیت جهت گرمایش در فصل سرما ، اگر منبع آب گرم پکیج میباشد باید پکیج را در حالت زمستانه یعنی شوفاژ قرار دهیم و تمامی شیرهای موجود در زیر پکیج را باز کنیم. ولی اگر منبع تامین آب گرم داکت اسپلیت موتورخانه یا همان شوفاژ خانه باشد باید موتورخانه را در حالت شوفاژ تنظیم کرده وفلکه های آب گرم ورودی به واحد مورد نظر را باز کنیم.

تنظیمات گرمایش داکت اسپلیت کلیماست:

کنترل دیواری دستگاه داکت اسپلیت را با استفاده از دکمه MODE روی حالت  HEAT قرار میدهیم در بعضی مواقع جهت تنظیم کنترل داکت اسپلیت به منظور گرمایش ، میتوان آن را روی حالت FAN قرار داد.

در کنترلهایی که گزینه HEAT وجود ندارد باید بوسیله دکمه MODE تصویر خورشید و یا پنکه را روی صفحه کنترل ظاهر کنند.

در ترموستات های کلیماست با کلید های جهتی چپ و راست فصل را روی حالت آدمک برفی و عکس قطرات برف قرار داده و سپس با کلید های بالا و پایین دما را روی بالاترین حالت ست نموده و با کلید اصلی که در پایین ترموستات قرار گرفته دستگاه را در حالت آماده به کار قرار می دهیم

تنظیمات سرمایش ترموستات کلیماست داکت اسپلیت:

در ترموستات های کلیماست با کلید های جهتی چپ و راست فصل را روی حالت آدمک تشنه و عکس خورشید  قرار داده و سپس با کلید های بالا و پایین دما را روی پایین ترین حالت ست نموده و با کلید اصلی که در پایین ترموستات قرار گرفته دستگاه را در حالت آماده به کار قرار می دهیم.

باید توجه داشت در حالت تابستان تمام فیوزهای ساختمان وصل و دستگاه کندانسور سرویس و فشار گاز سیستم تکمیل باشد.

تلفن تماس : 09302263094 - 09197164216

ثبت نظر

 

  استفاده از قطعات اصلی و اورجینال

قطعات اصلی و یدکی درجه یک، اورجینال و با کیفیت

 

  کارشناسان متخصص و تحصیل کرده

کارشناسان و تعمیرکاران متخصص و تحصیل کرده

 

  گارانتی خدمات انجام شده

خدماتی با گارانتی به مدت 6 ماه

 


 

  آدرس دفتر مرکزی: تهران، خیابان جردن، خيابان بابك بهرامي

  خط ویژه: 91302615–021

همراه: 09197164216

  ایمیل: info@aryatahvieh.ir

  ارتباط با مدیریت: manager@aryatahvieh.ir

تعمیر تخصصی داکت اسپلیت، پکیج و کولر گازی

 

 

کالای شما به سبد خریدتان اضافه شد

تعداد