Loading ...
close

نصب کولر گازی اسپلیت | جابجایی کولر گازی

logo
نصب کولر گازی اسپلیت | جابجایی کولر گازی

نصب کولر گازی اسپلیت | جابجایی کولر گازی اسپیلت

 

 

آیا کولر گازی نو خریداری کرده اید و نیاز به نصب کولر گازی دارید؟

آیا به هر دلیلی نیاز به جابجایی کولر گازی دارید؟

شرکت آریا تهویه با کادری متخصص در زمینه کولر گازی اماده است جهت نصب و جابجایی کولر گازی در خدمت شما عزیزان باشد.

کافیست با ما تماس بگیرید تا همکاران ما جهت نصب کولر گازی در سریعترین زمان ممکن به محل شما اعزام شوند و عملیات نصب را انجام دهند.

 

تلفن تماس:   09302263094     09197164216

 

نصب کولر گازی اسپلیت یکی از کارهای مهم و حساس میباشد و در صورتی که بصورت صحیح و استاندارد انجام نگیرد باعث آسیب دیدن آن خواهد شد لذا سعی شود جهت نصب کولر گازی از افراد متخصص و با تجربه استفاده گردد.

درصورتی که مرحله نصب کولر گازی بصورت استاندارد و صحیح انجام نگیرد علاوه بر آسیب دیدن کولر گازی ، مقدار مصرف برق نیز افزایش خواهد یافت.

به دلیل مهم بودن نحوه نصب کولر گازی ، در این صفحه میخواهیم در مورد آن مطالبی ارائه دهیم تا شما با مطالعه آن ، با نحوه نصب صحیح کولر گازی آشنا شوید.

 

 

نکات اساسی و مهم در نصب کولر گازی:

هرگز جلوی قسمت مکش و دهش هوای کولر گازی را نگیرید.

زیرا دستگاه بیرونی کولر گازی نمیتواند گرمای خود را به محیط منتقل کند و نیز دستگاه داخلی کولر گازی نمیتواند سرمایش خود را به هوای اتاق منتقل کند در نتیجه فشار گاز داخل دستگاه بصورت غیر طبیعی بالا رفته و در دراز مدت به کمپرسور آسیب میرساند.

نصب کولر گازی اسپیلت

 

دستگاه داخلی و خارجی کولر گازی را مسدود نکنید.

زیا در اینصورت گردش هوا با مشکل مواجه شده و سرویس و دسترسی به دستگاه و نیز تعویض فیلتر مشکل خواهد بود. در نتیجه راندمان دستگاه پایین آمده و علاوه بر افزایش مقدار مصرف برق ، باعث معیوب شدن دستگاه خواهد شد.

نصب کولر گازی اسپلیت

 

به نحوه قرار گیری دستگاه خارجی کولر گازی کنار هم دقت کنید.

موقعی که تعدادی کندانسور کنار هم نصب میشوند به نحوه قرار گیری صحیح انها دقت فرمایید. با توجه به شکل پایین ، مشاهده میفرمایید گرمای خروجی دستگاه اول به دستگاه دوم و گرمای خروجی دستگاه دوم به دستگاه سوم و الی آخر منتقل میشود که این مورد باعث کاهش راندمان دستگاه ها خواهد شد.

جابجایی کولر گازی

 

 

به جهت وزش باد و گردش صحیح هوا توجه کنید.

اگر سرعت وزش بادی که به روی کندانسور کولر گازی میوزد 7 متر بر ثانیه و یا بیشتر باشد سرعت گردش فن را کاهش داده در نتیجه باعث میشود تا کندانسور وظیفه خود را به خوبی انجام ندهد و یک بار اضافی به کمپرسور کولر گازی تحمیل کند و سبب آسیب دیدن آن شود.

نحوه نصب کولر گازی

 

 

به محل قرار گیری کندانسور کولر گازی توجه فرمایید.

کندانسور را جایی نصب نکنید که در زیر برف مدفون شود و یا اگر در پارکینگ نصب میشود جایی نباشد که اتومبیل جلوی فن دستگاه را گرفته و عمل گردش هوای روی دستگاه را مختل نماید همچنین نصب دستگاه در سایه باعث افزایش راندمان و کاهش مصرف برق میشود.

نصب استاندارد کولر گازی

 

 

 

مطابق تصویر پایین زمانی که دستگاه کندانسور روی دیوار نصب میشود آبی که از درین آن خارج میگردد باعث مزاحمت عابرین خواهد بود لذا از لوازم و شیلنک مخصوص درین که برای این کار وجود دارد استفاده نمایید.

نصب کولر گازی

 

 

 

دستگاه کندانسور جایی باید نصب گردد تا دسترسی جهت سرویس ، تعمیرات و شارژ گاز کولر گازی بخوبی فراهم باشد .

نصب کولر گازی

 

 

کندانسور کولر گازی جایی نصب گردد که صدا و لرزش و همچنین هوای گرم خروجی از آن برای همسایگان مشکل ایجاد نکند.

جابجایی کولر گازی

 

 

نصب کندانسور کولر گازی در اطراف دستگاه های تولید گرما و دودکش ها اشتباه است زیرا باعث کاهش راندمان و خرابی دستگاه خواهد شد.

 

 

 

یونیت داخلی کولر گازی باید صحیح و کاملا تراز نصب شود در غیر اینصورت آب درین از مسیر اصلی خود تخلیه نشده و از زیر دستگاه به داخل اطاق سرازیر میگردد.یونیت داخلی باید در ارتفاع مناسب از سطح زمین نصب گردد ارتفاع بیش از اندازه باعث توزیع نامناسب هوا ، عدم سرمایش و گرمایش مناسب میگردد . 

فاصله کولر گازی از زمین و دیوار و سقف

 

 

یونیت داخلی کولر گازی را در مکانهایی که هوای آنها حاوی دود ، گردوغبار و روغن است نصب ننمایید. مکش بخار روغن موجب گرفتگی فیاتر دستگاه شده و کارایی اوپراتور را کاهش میدهد اگر دستگاه دائما تحت همچین شرایطی کار کند خراب میشود. لذا مکان مناسبی در نظر گرفته تا بخار مستقیم روغن توسط دستگاه مکیده نشود.

نصب کولر گازی اسپیلت

 

 

راه اندازی اضطراری کولر گازی را چک کنید.

سوئیچ راه انداز اضطراری حتی بعد از اینکه مشکل برد کنترل یا مشکل دیگری حل شده در حالت روشن قرار دارد وقتی کنترل از راه دور را متوقف میکنید دستگاه متوقف نمیشود. این را بدانید که کلیداضطراری بایستی قبل از راه اندازی مجدد روی حالت خاموش قرار گرفته باشد.

گرد و غبار و آلودگیهایی که وارد لوله های مبرد میشوند دقت کنید.

آلودگی هایی که در لوله ها قبل از نصب کولر گازی ، در اثر درپوش نکردن لوله ها ممکن است بوجود آید باعث مسدود شدن لوله مویی و همچنین در کوتاه مدت و یا دراز مدت بستگی به میزان آلودگی ، کمپرسور را خراب میکند. هنگامی که سر لوله ها از قبل باز است آنها را باید با گاز ازت تمیز کنید. هرگز داخل لوله ها را با هوا یا گاز اکسیژن تمیز نکنید. احتمال وجود رطوبت حتی به مقدار یک چهارم قطره ، بدون شک باعث سوختن کمپرسور خواهد شد پس اکیدا توصیه میشود تمام مدار لوله کشی را قبل از نصب کولر گازی حتما با گاز ازت تحت فشار شستشو دهید.

شستشوی لوله های کولر گازی قبل از نصب

 

 

اجازه ندهید رطوبت یا آب به داخل لوله های کولر گازی وارد شود.

اگر آب یا حتی رطوبت خیلی کم به داخل سیستم وارد شود مشکلات بزرگی برای سیستم از جمله یخ زدگی در سر لوله مویی ، اسیدی شدن روغن ، ایجاد خورندگی و در نهایت خراب شدن و یا سوختن کمپرسور را ایجاد خواهد کرد.

نصب کولر گازی

 

 

پس از باز کردن درپوش لوله ها بلافاصله لوله ها را به دستگاه متصل نمایید.

اگر در داخل لوله ها هوا وجود داشته باشد در زمانی که وکیوم یا هواگیری بخوبی انجام نشود هوای موجود در سیستم ، فشار غیر طبیعی در دستگاه بوجود می آورد و ظرفیت دستگاه را کاهش میدهد و موجب صدمه دیدن کمپرسور میگردد. لذا بعد از نصب ، تست فشار با دستگاه وکیوم مناسب توصیه میشود.

دلیل وکیوم کردن کولر گازی

 

 

 

 

 

دانستنیهای کولر گازی

   نحوه محاسبه ظرفیت کولر گازی بر اساس متراژ ساختمان

   راهنمای خرید کولر گازی

    نحوه صحیح نصب کولر گازی

    نحوه کاهش مصرف برق کولر گازی

    مطالب مفید در مورد کولر گازی

     ارورهای کولر گازی جنرال GENERAL

    ارورهای کولر گازی ال جی LG

ثبت نظر

 

  استفاده از قطعات اصلی و اورجینال

قطعات اصلی و یدکی درجه یک، اورجینال و با کیفیت

 

  کارشناسان متخصص و تحصیل کرده

کارشناسان و تعمیرکاران متخصص و تحصیل کرده

 

  گارانتی خدمات انجام شده

خدماتی با گارانتی به مدت 6 ماه

 


 

  آدرس دفتر مرکزی: تهران، خیابان جردن، خيابان بابك بهرامي

  خط ویژه: 91302615–021

همراه: 09197164216

  ایمیل: info@aryatahvieh.ir

  ارتباط با مدیریت: manager@aryatahvieh.ir

تعمیر تخصصی داکت اسپلیت، پکیج و کولر گازی

 

 

کالای شما به سبد خریدتان اضافه شد

تعداد